24.4.2017 | GetTheLouk

Kamufláž

Proč je běh tak oblíbený?

15.9.2016
Být fit je in!
Věčný relax není zdravý. Buďte s námi fit! :)

Ať chceme nebo ne, letní večery pomalu končí a brzy nám začne opravdový podzim. Dny se začnou krátit, teploty klesat a přibude deštivých dní. Ve většině z nás podzim vzbuzuje smíšené pocity, venku se nám v dešti být moc nechce, nemáme tolik energie, vstáváme do tmy a domů z práce chodíme za světel pouličních lamp. Na druhou stranu podzim trvá jen pár týdnu, jsme nabití energií z letních měsíců a ještě teď si živě pamatujeme, jak jsme horlivě hledaly návody jak být do plavek krásné a sexy.

Ideální zbraní proti pochmurnému počasí je sport a to především běh! Vybočte z davu a místo velkého perníkového latté se šlehačkou a negativní nálady vyrazte ven běhat a užívejte si té volnosti a svobody.Proč zrovna běh a jak s běháním vlastně začít?

Jedním z pozitiv běhu je, že šetří váš čas. Nemusíte se nikde rezervovat, být v přesný čas na určitém místě. Jste pány (dámami :)) svého času, chcete jít běhat, do 5 minut jste převlečení a připraveni vyběhnout. Kromě kvalitní běžecké obuvi a sportovního oblečení nic jiného nepotřebujete. Běhat můžete jak samy, abyste si vyčistily hlavu od všech starostí, tak také s kamarádkou, partnerem či kolegou. Vy samy si určujete tempo, délku a trasu běhu. Dalším pozitivem běhání, které nadchne především ty z nás, které řeší nějaké to kilo navíc, je to, že pokud běháte pravidelně, a to alespoň 30 minut v kuse, na vašem těle i na váze, se to brzy ukáže.V prvé řadě si obstarejte kvalitní běžeckou obuv, se kterou vám poradí ve specializovaných obchodech. Zvolte si vám příjemnou lokalitu jako je park, les, stezka nebo část města, kde vám běhání bude přinášet radost. Máte tedy kvalitní boty a místo kam běžet. Teď ještě zvolit den a čas, kdy začneme a jde se na to.Pokud začínáte, tak by první běh neměl být delší než 20-30 minut. Začněte zvolna v pomalejším tempu nebo klidně pouze svižnou chůzí. Důležité je se nezastavovat a být stále v pohybu. Pokud se budete cítit dobře, můžete plynule přejít do klusu. Kompromisem je tzv. indiánský běh, kdy pravidelně střídáte chůzi s během. Soustřeďte se na pravidelné dýchání, nádech nosem a výdech ústy. Po doběhnutí protáhněte dolní končetiny, především přední stranu stehen a lýtkové svaly.Běh je ideální jak pro zlepšení kondice, snížení váhy a především pro příjemný pocit. Ideální je běh zařadit 2-3x týdně.

Postupně budete čas běhu prodlužovat a zjistíte, že před měsícem, jste běhaly sotva 20 minut, a nyní uběhnete 45 minut a jako bonus Vám ručička váhy ukazuje o 2 kg méně.
Nikdy není na nic pozdě, s běháním můžete začít ještě dnes.
Jak začít s běháním už víme, ale co dělat až přijdou ta nepříjemná chladná rána se studeným větrem? Nikomu z nás se nechce z fleecového pyžama do tenkých elasťáků a šusťákové bundy. V teplé vyhřáté posteli je to přeci jen lepší než v chladném parku. Všichni ale víme, co to udělá s naší náladou, jsme na sebe naštvaní, máme výčitky svědomí a odrazí se to na naší celodenní náladě.
Co s tím? Jak přemoci ranní lenost a vyběhnout do chladného rána či sychravého podvečera?

Heslo zní: Neexistuje špatné běžecké počasí, ale jen špatně oblečený bežec.
Ano, je to tak. Pokud budete dobře oblečeni a budete mít vhodnou obuv do zimního počasí, běh si užijete a ani na chvilku nepocítíte nepříjemné pocity jako je zima a chlad.

Jak byste se tedy měly správně obléknout?

Důležité je mít správné vrstvy oblečení ve správném pořadí a nepromokavou běžeckou obuv.
Začněte spodní funkční vrstvou. Jedná se tenký materiál, který odvádí pot od těla. Nehrozí tedy, že se zapotíte a propocené triko vás bude studit na zádech.Další vrstva by měla tělo zahřát a v průběhu pohybové aktivity udržet v teple. Nemělo by se jednat o tlustý materiál, ale tenčí materiál funkční materiál.
Poslední vrstva by vás měla ochránit před nepříznivými vlivy jako je déšť, sníh a vítr. Určitě nezapomeňte na tenkou běžeckou čepici a v chladnějším počasí využít i rukavice.
 
A jak uchránit dolní končetiny?

Dlouhé elasťáky a přes ně běžecké šortky, které více zahřejí stehenní svaly. V extrémních mrazech je možné přes elasťáky přidat ještě jednu vrstvu a to běžecké tepláky.A rada na závěr? Oblékněte se vždycky tak, aby Vám před vyběhnutím byla trochu zima. Po pár minutách se zahřejete a budete rádi, že nemáte tolik vrstev :)!
Kdo se bojí, nesmí do lesa! Ale my se nebojíme a do lesa v příštích dnech s chutí vyběhneme :)!
Holky ve Formě

Komentáře

Veronique beauty 15.9.2016 8:55

Pěkný článek. Já nedávno začala a doufám, že mi to i nějakou dobu vydrží Ráda bych pomocí běhu shodila tak ty 2 kilča a hlavně si vybudovala výdrž a posílila plíce

Pro přidání odpovědi se musíte přihlásit či registrovat. Zaregistrovat se

Být fit je in!

Věčný relax není zdravý. Buďte s námi fit!


KURÝR 6 - "HOGGY" PETR LEXA

AVON S PETROU LOVELY HAIR, LÍČENÍ ČTENÁŘKY ADÉLKY

PROMĚNA S TERRY MAKEUP TUTORIALS

KURÝR 1 - SHOPAHOLIC NICOL

CHUTNÁ TO? KAČÍ - MY COOKING DIARY A JEJÍ NEJLEPŠÍ KUŘECÍ KŘÍDLA

ANNA SULC proměnila svoji čtenářku

Největší inspirace pro krásné bydlení Vše pro vaše útulné bydlení :-)

Moderní portál o bydlení, největší inspirace pro interiéry a exteriéry.