24.04.2017 | GetTheLouk

Kamufláž

Inspirující rozhovor s dcerou majitelky kosmetické značky Ryor, která má lásku ke kosmetice v krvi

07.01.2013

Dnešní rozhovor s osobností z oblasti kosmetického průmyslu určitě zaujme hodně z vás. Poprosili jsme totiž o rozhovor slečnu Janu Štěpánkovou, která pracuje jako vedoucí marketingu ve společnosti Ryor a je také dcerou majitelky a zakladatelky této značky. Jak jistě víte, Ryor je rodinná firma, která představuje cenově dostupnou a velmi kvalitní kosmetiku.

Dnešní rozhovor s osobností z oblasti kosmetického průmyslu určitě zaujme hodně z vás. Poprosili jsme totiž o rozhovor slečnu Janu Štěpánkovou, která pracuje jako vedoucí marketingu ve společnosti Ryor a je také dcerou majitelky a zakladatelky této značky. Jak jistě víte, Ryor je rodinná firma, která představuje cenově dostupnou a velmi kvalitní kosmetiku.


Ryor je rodinná firma, kterou založila Vaše maminka, takže předpokládám, že v kosmetickém průmyslu se pohybujete prakticky od plenek, mě by ale zajímalo, kdy jste se Vy sama začala o kosmetiku a líčení zajímat a kdy jste se rozhodla, že půjdete ve šlépějích své maminky a budete pracovat v rodinné firmě? Netáhlo Vás někdy jiné povolání?
Abych řekla pravdu, o kosmetiku jsem se spíš musela začít zajímat, ve třídě jsem byla asi první, u koho se objevilo akné, bylo to asi už ve čtvrté-páté třídě, což je dost brzo a ostatní o tom neměli ani potuchy, co to mám na obličeji. Intenzivně jsem to začala řešit, až když se mnou opravdu začala mlátit puberta. Chodila jsem ke kosmetičce, používala naši řadu Aknestop. Pak se mě chodilo hodně spolužaček ptát, jak jsem na akné vyzrála a já si připadala jako hvězda, že jsem to dokázala.  Teď je samozřejmě situace jiná, kosmetika je součástí každého dne a to nejen pracovně, ale i soukromě.

Samozřejmě člověk přemýšlí, jaké povolání by ho bavilo, ale vzhledem k tomu, že jsem se v naší kosmetické firmě pohybovala od 3 let a tak nějak se vždy automaticky počítalo, že firmu jednou převezmu,  jsem o ničem jiném neuvažovala.

Firma pro mě byla vždy jako rodina. Někteří kolegové mi od mala říkali ,,malá šéfová“ a také jsem docela často chodila s mamkou do práce.

Například o prázdninách jsem pomáhala a brigádničila u výrobních linek. Zavírala jsem kelímky, balila je do krabiček, lepila etikety. Moc mě to bavilo a někdy bych se k tomu klidně vrátila.


Co Vás na Vaší práci nejvíce baví a naplňuje?
Tato práce mě opravdu velmi baví a je i mým koníčkem.

Především mám radost, že propaguji něco, čemu sama věřím, jinak bych takovou práci dělat nemohla.

Moc mě těší, když nám přijde e-mail nebo zpráva na Facebook s chválou, jak jsme zákaznici pomohli a jak nám fandí. To člověku dodá novou energii do práce a vždy nás to posune dál! A musím říct, že takových zpráv plné chvály nám chodí víc a víc (klepu na dřevo, abych to nezakřikla).

Baví mě vymýšlet nové způsobit komunikace, baví mě týmová práce, baví mě komunikace se zákazníky. Někteří lidé si ani neumí uvědomit, kolik práce dá vyvinout nový přípravek a uvést ho mezi lidi. Ale stojí to za to.
Sama komunikuji s našimi fanoušky na Facebooku, aby věděli, že jsou v těch nejlepších rukou a každý podnět bude projednán. Opravdu mi na tom velmi záleží. Z toho důvodu se i fanoušků například ptáme, jak si představují který výrobek, jak by měl vypadat obal apod. Jak se říká, náš zákazník, náš pán.

U svých přátel i mezi kolegy mám pověst workoholika a uvědomuji si, že to někdy přeháním, ale když mě to baví a nemůžu si pomoct. :-) Ovšem samozřejmě v takovém tempu se nedá jet pořád, občas je potřeba také relaxovat a odpočívat. Vzhledem k tomu, že prací ale žiju, často si uvědomím, že okopávám zahradu a myslím na práci, cvičím ve fitnessu a už zase přemýšlím, co by se dalo udělat. A právě díky tomu chystáme i nový projekt, který bychom chtěli spustit během ledna. Nedám si zkrátka pokoj.


Jaký je Váš nejoblíbenější ryorácký výrobek a proč a který výrobek je nejoblíbenější u zákazníků?
Tak s touhle otázkou jste si naběhla. Říkáme, že každá žena by měla být doma minimálně 4 kosmetické produkty – mléko nebo emulzi na odlíčení, tonikum na dočištění a pak denní a noční krém. Já jich mám….no opravdu hodně.

Ale pokud bych se měla zamyslet opravdu nad těmi TOP výrobky tak určitě Dvoufázová odličovací emulze, Hydratační maska s minerály, Matující krém, Ultramastné tělové mléko, Uvolňující mátový gel (hlavně po cvičení) a pak Sprchový gel s levandulí, Hydratační kapsle s ceramidy. A vždy na sobě zkouším i nové výrobky, třeba teď Balzám na rty s arganovým olejem. ten do prodeje teprve půjde.

Ryor je kosmetika cenově dostupná každému a zároveň velmi účinná a oblíbená, v čem tkví podle Vás úspěch firmy a jaká je její filosofie?
Hned ze začátku bych ráda řekla zásadní věc, a to, že výrobní cena většiny výrobků je stejná. Tedy ať se jedná o produkt za tisíce nebo za stokorun.

 

Velmi často je to o značce, její filosofii, reklamě a také o tom, jaké má prodejce procenta z prodeje.

RYOR má od začátku v úmyslu vyrábět velmi kvalitní produkty za přijatelné ceny tak, aby si je mohla dovolit běžná česká žena.

Snažíme se také zákaznicím poradit, jak o pleť pečovat, jak přípravky kombinovat a vysvětlovat proč je nutné zvolit určité postupy. Z toho důvodu děláme na prodejnách kosmetické poradny, máme internetovou poradnu, máme kosmetický blog mujryor.cz, kde píšeme články na toto téma. Točíme také instruktážní videa, radíme i na Facebooku. Je například mnoho žen, které neví ani, jak si správně čistit pleť. Čistění je přitom základ. Pokud pleť nečistíte, můžete si koupit ten nejlepší krém, ale nebude vám to nic platné, protože aktivní látky se do pleti nedostanou. A přitom je to záležitost asi 160 Kč.


Máte nějaké předsevzetí do nového roku ať už pracovní, či soukromé?

Ano! Minulý rok jsem se ptala našich fanoušků na Facebooku RYOR, zda-li mají nějaké předsevzetí. Dostala jsem odpověď, že to vůbec nemá smysl, člověk přece může začít znovu, kdy se mu zachce.

Řekla jsem si, že to tedy ne. Mám docela ráda takové ty ,,nové“ začátky.  Dala jsem si předsevzetí zhubnout. Za rok jsem zhubla několik kilo, čímž jsem opravdu překonala samu sebe. Teď od ledna chci pokračovat veřejně na našem oficiálním blogu www.mujryor.cz. Věřím, že to dokážu, prostě musím. A moc mi pomáhá, že některé kolegyně se chtějí přidat.
Ráda bych také chodila dřív spát (jsem sova), ale tomu sama nevěřím. A obecně o sebe trochu víc dbát, tím nemyslím kosmetiku ani líčení, ale zkrátka se naučit odpočívat. Pak se zlepšit v jazycích, ale to by den musel mít víc hodin a týden víc dnů. Ovšem všechno jde, když se chce.


Máte nějaké oblíbené blogy, které čtete soukromně ve volném čase?
Vlastně jsem ty své oblíbené blogy zatím nenašla. Samozřejmě čtu Kissbook, The Life of Ceady, Ordinary Life a Petralovelyhair. Ale spíš je sleduji z hlediska oblékání nebo účesů, recenze na kosmetiku zase tolik nepotřebuji, v tom mám jasno. :-)

V poslední době jsem také narazila na několik blogů o šití, kterému se také snažím věnovat a každá rada je pro mě v tomhle oboru cenná.

Jinak mám ráda takové ,,povídací“ články, kde se dozvím o zážitcích, knížkách, názorech, co blogerka dělala atd., ráda se inspiruji ostatními. Jeden takový se snažím psát i já.

Co byste poradila blogerkám, které by chtěly v budoucnu pro nějakou kosmetickou firmu pracovat a jak se případně jako blogerka ke spolupráci s kosmetickou firmou dostat?
V téhle odpovědi budu asi hodně kritická, ale někdy mě zaráží, když mi přijde mail se zájmem o spolupráci a slečna se ani nepředstaví, nesdělí svůj záměr, jak si spolupráci představuje, nepošle odkaz, a když už ano, zjistím, že si blog založila třeba den předtím. To opravdu nepůsobí důvěryhodně.

Někdy mám také pocit, jako bych některé blogy už dávno viděla. Slečny netvoří žádný originál, ale přijde mi to jen jako kopie jiných blogů. Stejné fotky, podobně nafocené produkty, recenze atd., ovšem to se musí každý nad sebou zamyslet, co chce vlastně tvořit a koho oslovit.

A pak takové ty blogy, kde sice firma poskytne perfektní výrobky na recenzi a na fotce je krabička s ošoupanými rohy a kelímek ušmudlaný jako kdyby proletěl komínem, a vůbec je vidět, že slečna je třeba docela velká bordelářka. Tak tahle prosím ne!

Každou firmu také mrzí, pokud se slečna rozhodně blog zrušit, tím pádem všechny recenze zmizí v propadlišti dějin. To také není úplně příjemné.
 

Zmínila jste Vaše blogy, můžete nám je blíže představit?
Jeden je na www.mujryor.cz, jedná se o náš firemní blog, kde najdete články jak pečovat o pleť, jak kombinovat kosmetické produkty, instruktážní videa a kosmetickou poradnu.
Další je můj osobní blog, který najdete na www.stepankova-ryor.blogspot.com. Píšu tam o svých zážitcích, jaké mám názory, recenze na knížky, na co se těším atd. Je mi celkem jedno, kolik lidí to bude číst, beru to spíš jako takovou svojí terapii, kdy se vypíšu z toho, co mám v hlavě. V každém případě se snažím, aby vyzněl pozitivně. Mám pocit, že to dnes všichni potřebujeme jako sůl.

A musím také říci, že od té doby, co mám blog obdivuji každého, kdo se blogu věnuje alespoň jednou týdně. Pokud si dáváte záležet, tak pravdu z hlediska času je to velmi než náročné.


Jani, moc Vám děkujeme za příjemný rozhovor a přejeme hodně úspěchů nejen v práci, ale i v soukromém životě!

Komentáře

Žádné komentáře, buďte první, kdo okomentuje tento článek.

Pro přidání odpovědi se musíte přihlásit či registrovat. Zaregistrovat se

Czech Social Awards 2019

Global Social Awards

Czech Social Awards 2018

Největší inspirace pro krásné bydlení Vše pro vaše útulné bydlení :-)

Moderní portál o bydlení, největší inspirace pro interiéry a exteriéry.