24.04.2017 | GetTheLouk

Kamufláž

Exkluzivní rozhovor s českou Estée Lauder a majitelkou firmy RYOR, Evou Štěpánkovou

29.07.2015

Úspěch, k němuž se člověk dopracoval úplně od nuly, je oblíbeným námětem amerických „successful stories“, vzorem dávaným jako motivační příklad všem, kteří stojí na začátku svého podnikání. Paní ing. Evě Štěpánkové, zakladatelce kosmetické firmy RYOR, se podařilo jej dosáhnout. První krémy vyráběla podomácku za pomocí kuchyňských robotů. Dnes patří mezi špičku v českém byznysu.      

Paní Evo, jste majitelkou jedné z nejznámějších kosmetických firem u nás. Napadlo Vás někdy, kam až se Vám podaří dojít? Bylo to, čeho se Vám podařilo dosáhnout, Vaším tajným snem?
Nikdy mne nenapadlo, jaký bude vývoj situace. Měla jsem vizi vyrábět přípravky pro vznikající kosmetické salony, kde bylo volné, neobsazené místo pro distribuci a uživit tak sebe i své dítě. Další vývoj a řešení situace bylo za pochodu, když bych měla mluvit o snu, tak ten stále realizuji – RYOR musí stát na pevných nohách a stále je co řešit.

Říká se, že v podnikání je nejtěžší začátek – respektive vydělat první milion, pak už to prý jde samo. Bylo to tak i ve Vašem případě? Co bylo pro Vás na začátku úplně nejtěžší?
Neříkám, že začátek byl lehký, ale bylo nadšení, vize a pokrok byl vidět. Horší situace nastala, když došlo k rozpadu českého velkoobchodu a vůbec českého trhu, nástupu řetězců do obchodní sítě, v roce 1997-1998- V té době jsme utržili velké ztráty.

Do podnikání jste se vrhla jako matka samoživitelka. Jak jste to zvládala? Kdo Vám v té době poskytoval podporu?
Těžko, rozdělit síly mezi malé dítě a firmu bylo velmi problematické, vždycky nebylo vš na 100%. Neměla jsem žádnou babičku a pomoc v rodině, musela jsem se spolehnout na placené síly a to mne dost trápilo. Přesvědčit se, že dítě je v nejlepších rukách, je dost o přemlouvání sama sebe. Ale mám bezvadné kolegy, někteří jsou tady už víc než 20 let a pomáhali mi ve všech oblastech, třeba i hlídání.

V současné době Vaše firma nabízí více než 200 kosmetických produktů, které z nich sama používáte? A který je Váš úplně nejoblíbenější?
Používám jen naše přípravky – Dvoufázová odličovací emulze mne provází všude, přípravky s mořskými řasami mi upevnily pleť i sebevědomí, Ultramastné tělové mléko je pro mne nezbytné. A přípravky Ryamar s amarantovým olejem pro velmi citlivou pokožku včetně oleje skutečně obdivují všichni, kdo ví, co je podrážděná pokožka. Včetně mě.

Když se zaměříme na produkty RYOR z pohledu jejich vzniku, v čem se podle Vás nejvíce odlišují od konkurenčních produktů?
Je to velmi důkladná, poctivá práce, kdy na základě zkoušení přípravku jak klinicky, tak konzultací s klientem dosahujeme optimální funkce. U nás není velký administrativní aparát, tak výsledky vývoje poměrně rychle přechází do praxe. A těší mne, když slyším i ze zahraničí, že naše kvalita i kvalita přípravku se nemění, ale stále zlepšuje. Takže za „dobrou cenu“ ta nejkvalitnější možná péče. Ceny přípravku jsou opravdu přijatelné pro všechny zákaznice.

Nedávno jste oslavila sedmdesátiny, při té příležitosti jste se rozhodla v RYORu uspořádat dny otevřených dveří. Jaký byl ohlas této akce? Co mohli návštěvníci všechno vidět a co je nejvíce zaujalo?
Za 2 dny – jeden osmihodinový a druhý čtyřhodinový tady bylo 1530 lidí. Ohlas ohromný, skupiny (nejdřív 20 lidí, druhý den i 40 lidí) procházeli celou výrobou po „toku výroby“ – ze skladů, do vary a potom na adjustaci. Celá prohlídka trvala zhruba hodinu, dole byla zřízena i kosmetická poradna, prodej, zkoušení přípravků, ale i ochutnávky. Návštěvníci psali svoje dojmy do několika knih a byli nadšeni. Ale i když máme příští rok výročí 25 let, Den otevřených dveří asi nebude, je to pro nás strašně fyzicky i psychicky náročná akce, kdy má povinností každý na firmě.

Na jaké nové produkty se můžeme těšit? Připravujete pro zákaznice nějaké překvapení? 
Novinky budou a budou představeny v září na výstavě World of Beauty & Spa v Praze v Letňanech. Bude to Výživný krém s kmenovými buňkami z argánie a z řady Aknestop nový, úžasný Krém s fytosfingosinem a irisem. A samozřejmě bude předvádět naše nové, velice lehké, ale dobře kryjící make-upy. 8. A ještě poslední otázka. Naše čtenářky, zejména beauty blogerky, by jistě zajímalo, co dělat, aby se člověk stal v této oblasti úspěšným. Mohla byste nám prozradit, co je nebo bylo právě ve Vašem případě základem úspěchu? Řekla bych – vytipovat si prostor, kde se dá uspět, být hodně zarputilý a cílevědomý při realizaci postupných cílů a nevzdat se při prvních ale i následných potížích. Jak jsem teď při oslavách slyšela, jsem prý pověstná svou „buldočí“ zaujatostí.

Děkujeme za velmi zajímavý rozhovor a dodatečně Vám přejeme vše nejlepší k narozeninám.

Komentáře

Žádné komentáře, buďte první, kdo okomentuje tento článek.

Pro přidání odpovědi se musíte přihlásit či registrovat. Zaregistrovat se

Czech Social Awards 2019

Global Social Awards

Czech Social Awards 2018

Největší inspirace pro krásné bydlení Vše pro vaše útulné bydlení :-)

Moderní portál o bydlení, největší inspirace pro interiéry a exteriéry.