24.04.2017 | GetTheLouk

Kamufláž

Dejte se do formy po porodu

22.04.2022

Těhotenství i porod jsou pro každou ženu velmi náročným obdobím. I nadšené sportovkyně se budou zpět do formy vracet jen pozvolna. Jak postupovat?

Během šestinedělí jen opatrně

Během tzv. šestinedělí je náročná fyzická aktivita zakázaná. Tělo potřebuje regenerovat a zesílit. Věnujte se tedy především protahování, lehké józe apod. Zkusit můžete i Kegelovy cviky, díky kterým posílíte pánevní dno. Na druhou stranu platí, že s rehabilitací by se mělo začít takřka ihned po porodu. Nejlépe tak předejdete trvalým následkům.

Vyhněte se aktivitám, při kterých se výrazně zadýcháte či unavíte. Zcela vyloučeny jsou také skákavé pohyby nebo poloha hlavou dolů. Jestliže jste natěšená na pořádný pohyb, během prvních šesti týdnů se od vás očekává především trpělivost.

Je-li vhodné počasí, nejlepší volbou je vytáhnout nový kočárek Cybex a vyrazit na procházku. Vašemu tělu i miminku pobyt na čerstvém vzduchu prospěje ze všeho nejvíce.

V dalších týdnech můžete aktivitu postupně navyšovat

Že šestinedělí skončilo, neznamená, že můžete ze dne na den přejít k nejnáročnějším workoutům. Aktivitu musíte navyšovat postupně a velice pečlivě přitom sledovat, jak na ni vaše tělo reaguje. Stále platí, že „hopsavé“ cviky je lepší eliminovat.

Upřednostněte tak posilování a např. náročnější jógové sestavy. Zaměřte se na oslabené břišní svaly a střed těla. Kromě zkracovaček vyzkoušejte plank a další obdobné cviky.

Co se týče fyzičky, můžete zkusit rychleji vyjít schody nebo třeba nazout kolečkové brusle. Pokud si troufáte, kočárek Cybex s dítětem můžete vzít s sebou. Dbejte však zvýšené opatrnosti.

V jídle se neomezujte

Trápí vás přebytečná poporodní kila? Nečekejte, že se jich zbavíte zázračně rychle. Vaše tělo je stále namáháno produkcí mateřského mléka, drastické diety proto nejsou na místě. Stále musíte přijímat dostatek živin. To se s hubnutím bohužel neslučuje, ale potřeby dítěte mají přednost.

Pokud chcete hubnout, nastavte si velice dobře promyšlený režim a hubněte jen o desítky až nižší stovky gramů měsíčně. Radikální shazování hmotnosti o kilogram týdně není ničím, co by novopečené maminky měly praktikovat.

V původní formě budete za 6–9 měsíců

Při svědomitém přístupu potrvá minimálně půl roku, než se budete cítit stejně dobře jako před těhotenstvím. Zpětně si ale uvědomíte, že jde vlastně o krátkou dobu a vše uteklo jako voda. Cokoliv budete moci dělat zcela bez omezení – a budete toho i fyzicky schopna. Mladé maminky často mívají lepší fyzičku než bezdětné ženy. Zejména bicepsy a prsní svaly značně zesílí z neustálého nošení miminka. Péče o něj je v tomto ohledu vlastně takovým domácím posilováním!

Foto zdroj: www.pexels.com

Komentáře

Žádné komentáře, buďte první, kdo okomentuje tento článek.

Pro přidání odpovědi se musíte přihlásit či registrovat. Zaregistrovat se

Nové blogy

Czech Social Awards 2019

Global Social Awards

Czech Social Awards 2018

Největší inspirace pro krásné bydlení Vše pro vaše útulné bydlení :-)

Moderní portál o bydlení, největší inspirace pro interiéry a exteriéry.