24.4.2017 | GetTheLouk

Kamufláž

Enne Penne: Jak správně cvičit & jíst a nezbláznit se z toho!

1.2.2019

Foto: Enne Penne
"Nový rok, čas nových předsevzetí a čas nových začátků. Mnoho z nás si určitě stanovilo plno zajímavých cílů a předsevzetí, které by v novém roce rádo horlivě plnilo,“ píše blogerka Enne Penne, se kterou jsme se mohli seznámit díky prosincové výzvě o blogerku měsíce. Tohle téma je aktuální snad pro každou z nás a v jakoukoliv část roku. Udělej si pět příjemných minut a začti se. 😉

BLOG: www.ennepenne.cz
IG: @vendelin6
FB: Enne Penne

Foto: Enne Penne

Častokrát se však setkáme s tím, že ony cíle jsou nereálné. A tak se pak snadno stane, že naše nové nabytá chuť něco dělat se ztrácí v zapomnění. Typickým příkladem takových předsevzetí je zajisté držení správného jídelníčku a dostatečné pohybové aktivity. Dnes bych vám proto ráda ukázala, že i tady tyto dva strašáky můžete poměrně snadno dodržovat, aniž byste se z toho zbláznili.

1. Míra

Pro začátek je důležité si především uvědomit, že na všechno je zapotřebí hledět s mírou. Pokud se pouštíte do nového sportu nebo byste rádi odlehčili jídelníček, podstatné je nic nepřehnat! Pokud se tak stane, nejenom, že zpravidla ztratíte veškerou chuť v tom pokračovat. Ani výsledky nebudou nikterak ohromující, a pokud ano, bude se jednat spíše o krátkodobé vítězství.

Foto: Enne Penne

2. Zelenina, ovoce & vláknina

Tohle trio je takovým základem všeho. I když na ně většina z nás hlavně v zimním období ráda zapomíná. Své opodstatnění v našem jídelníčku nepochybně mají.

3. M jako makroživiny

Makroživiny máme 3 – sacharidy, tuky & bílkoviny. Asi správně tušíte, že aby v našem organismu fungovalo vše jak má, bude zapotřebí přijímat všechny tři v odpovídajícím množství.

Sacharidy: 55-60 %
Lipidy: do 30 %
Bílkoviny: 10-15 %

4. Skryté cukry

Řídíte se pravidly racionální stravy a stejně vám tam ty sacharidy pořád nesedí? Mohou za tím být třeba tzv. skryté cukry. Typickým příkladem jsou například slazené vody. Že v Coca-cole (2 l) najdeme cca 73 kostek cukru, asi nikoho nepřekvapí. Avšak že nalezneme úctyhodné množství i v takové minerální vodě (obsah se v 1,5 litru může pohybovat až okolo 20 kostek cukru), asi mnohé překvapí.

5. Alespoň půlhodinka denně

Víte, že půlhodinka svižné chůze denně je považována za prevenci kardiovaskulárních onemocnění? Pokud se nemůžete donutit k nějakému z klasických sportů, zkuste to pro začátek se svižnější chůzí. Mnohdy stačí vystoupit o pár zastávek dříve a projít se nebo si do nejbližšího obchodu jednoduše zaběhnout.

Foto: Enne Penne

6. Předsevzetí, která jsou reálná

Jedno zlaté pravidlo mluvící za vše. Pokud si určím nějaké předsevzetí, není na škodu o něm dopředu pořádně zauvažovat. Především zdali je pro mne tento cíl vůbec reálný. Často je rozumnější si naopak určit menší cíle, které budu s chutí plnit, než ty, které vzdám hned na začátku.

7. Vrcholek pyramidy

Potravinová pyramida asi většině z vás něco říká. Ve zkratce řečeno, představuje výživová doporučení toho, co by jedinec měl v jaké míře konzumovat. Na samotném vrcholku, který logicky zaujímá nejmenší plochu a představuje tedy nejmenší množství za den konzumovaných potravin, jsou například sladkosti, uzeniny, alkohol, apod. Tedy to, co bychom měli konzumovat v malém množství a jen spíše příležitostně. Tím chci jen poukázat na to, že je důležité nehledět na potraviny pouze z hlediska "povolených“ a "zakázaných“ potravin. Pokud se tedy jedinec samozřejmě nepotýká s určitou zdravotní indispozicí.

Foto: Enne Penne

8. Dostatek spánku a odpočinku

Další takový "základ všeho“. Od kvality a dostatku spánku se odvíjí ledacos, mimo jiné právě i správné fungování nás samotných. Stejné je to s odpočinkem, pokud se v daný den necítím zrovna nejlépe, není ostudou pověsit posilovnu na hřebík a jít si pořádně odpočinout. Neboť dalším klíčem k úspěchu je také umět poslouchat své tělo.

9. Jím pravidelně

Jíst v pravidelných a úměrných porcích je další velmi důležitou věcí. Předejdete tak nežádoucímu přejídání a zajisté vám poděkuje také vaše zažívání. Doporučuji nezapomínat i na svačinky. Jablko nebo hruška se vám navíc do kabelky vždy vejde. :-)

Foto: Enne Penne

10. Pestrost & nové kombinace

Z vlastní zkušenosti vím, že neustálé vymýšlení nových, inovativních a přitom nutričně odpovídajících receptů není vůbec lehké. Avšak často stačí do pokrmu přidat jednu novou ingredienci a jeden fádní pokrm se může znenadání změnit v něco nového a lákavého.

Foto: Enne Penne

Komentáře

Žádné komentáře, buďte první, kdo okomentuje tento článek.

Pro přidání odpovědi se musíte přihlásit či registrovat. Zaregistrovat se

KURÝR 6 - "HOGGY" PETR LEXA

AVON S PETROU LOVELY HAIR, LÍČENÍ ČTENÁŘKY ADÉLKY

PROMĚNA S TERRY MAKEUP TUTORIALS

KURÝR 1 - SHOPAHOLIC NICOL

CHUTNÁ TO? KAČÍ - MY COOKING DIARY A JEJÍ NEJLEPŠÍ KUŘECÍ KŘÍDLA

ANNA SULC - PROMĚŇ MĚ!

Největší inspirace pro krásné bydlení Vše pro vaše útulné bydlení :-)

Moderní portál o bydlení, největší inspirace pro interiéry a exteriéry.