24.4.2017 | GetTheLouk

Kamufláž

Jak pečovat o svoje sociální sítě a nestrávit tam mládí? Plánuj, analyzuj, monitoruj!

30.5.2018

Foto: Facebook Business
To, že jsou sociální sítě naprosto úžasným nástrojem marketingu i pro šíření myšlenek a tvorby, všichni víme. Někdo dokonce říká, že bez social medií nemůže marketing na internetu přežít. Většina z nás stráví na sociálních sítích několik hodin týdně, a to platí obzvlášť pro ty, kdo je využívají také jako nástroj pro prezentaci. V takových případech je to někdy až 20 hodin týdně! Proto není od věci zamyslet se, jak tuto část práce dělat efektivně, zorganizovat si ji a usnadnit.

1. Omezení ti neuškodí

Nikdo nemá čas být na všech sociálních sítích, které se nabízí. Hlavní důvod, proč je využíváme, je ten, že tam jsou i naši fanoušci, zvědaví a otevření nekonečnému proudu informací. Právě tady s nimi můžeme snadno spolupracovat.

První krok – zjisti si, kde skutečně tví fanoušci jsou. Na začátek to bude trochu detektivní práce, která stojí nějaký čas, ale vyplatí se to. Na jakých sítích tráví čas tvoje cílová skupina? A víš, jak vůbec vypadá? Nemusíš být všude a nemá smysl plýtvat energií a časem někde, kde to nefunguje. Bez ohledu na to, jak je daná síť populární.Pokud vidíš, že jsou na některé síti zásahy k tvým fanouškům mizerné, zjednoduš si to. Neužitečnou síť vypusť a soustřeď síly a pozornost na ty nejpopulárnější.

2. Automatizuj

Pokud to jen trochu jde, zautomatizuj svoje účty, hlavně pokud sociální sítě nejsou tvým jediným zaměstnáním. Ale pozor, automatizace může skýtat i různá úskalí a možnost zneužití. Určitě se nedoporučuje automatizovat odpovědi. Stále stejná reakce je neskutečná nuda. Například – když někdo sdílí tvůj post nebo událost, určitě se nevyplatí do nekonečna psát "díky za sdílení“.

Důležité je reagovat v reálném čase. I to je jeden z důvodů, proč je lepší se soustředit na jednu hlavní síť, abys měly vždy čas a prostor reagovat a starat s o ni.

Existují 3 tradiční nástroje důležité pro vylepšení účinnosti sociálních sítí:

Plánování: svoje příspěvky si naplánuj předem, takže u nich nemusíš sedět právě ve chvíli, kdy je potřebuješ zveřejnit. K tomu slouží např. Buffer. Na Instagramu umožňuje automatické publikování, plánování, sledování či nastavení připomenutí sdílení videí či multi fotografických postů. K dispozici jsou také praktické aplikace jako Hootsuite nebo ZoomSphere.

Zdrojování: potřebuješ snadné metody, jak získávat cenné informace od jiných odborníků, které pak můžeš dál sdílet, a průběžně sledovat, co je nového. K tomu ti poslouží aplikace jako Tweetdeck, RSS čtečka Feedly, nebo Nuzzel, s nimiž se ti podaří výrazně ušetřit čas.

Monitoring: nezbytné je také vědět, zda někdo zmiňuje tvou značku, firmu, blog či produkty na sociálních sítích. Díky tomu se pak můžeš zapojit do diskuzí, komentovat, laikovat a řešit případné problémy, odkudkoliv a on-line. K tomu slouží například aplikace Mention nebo SEMrush.

3. Analyzuj

Využíváš sociální sítě jako prostředek pro dosažení určitých cílů – v podnikání nebo blogování? Co je ale tvůj cíl? Chceš dostat svoji značku, firmu, produkty či jméno do povědomí? Podpořit je a rozjet svůj byznys? Pak je nezbytné mít údaje o tom, zda fungují efektivně a skutečně naplňují tvůj cíl.

K tomu je užitečná služba Google Analytics. Zjistíš, jestli ti tvá social media přináší návštěvnost a které z nich jsou nejlepší. Pomůže ti odhalit a zvážit, co a s jakým účinkem sdílíš. Dobře poslouží analýzy také z jednotlivých sociálních sítí, nebo data z aplikace Buffer. Zjistíš, co tvoje fanoušky nejvíc oslovilo, jak reagovali. Díky tomu se pak můžeš zaměřit hlavně na ty sítě, které ti pomáhají podpořit návratnost investic.

Foto: https://www.google.com

4. Vymez si čas

Sociální sítě jsou pověstné tím, že fungují jako požírač času. Rozhodni se, kolik času denně jsi ochotná jim věnovat, a pak si ten čas hlídej, měř, ale zároveň se ujisti, že si dáváš dostatek času, abys potřebnou práci udělala dobře.

Sociální sítě nepochybně vyžadují značnou časovou investici, ale když ji dobře využiješ, můžeš za to získat nemalé odměny. Pomocí těchto několika tipů si můžeš lépe přizpůsobit svoji péči o sociální sítě ve svém rušném dni, aniž bys na nich "strávila mládí“. :-)

Komentáře

Žádné komentáře, buďte první, kdo okomentuje tento článek.

Pro přidání odpovědi se musíte přihlásit či registrovat. Zaregistrovat se

KURÝR 6 - "HOGGY" PETR LEXA

AVON S PETROU LOVELY HAIR, LÍČENÍ ČTENÁŘKY ADÉLKY

PROMĚNA S TERRY MAKEUP TUTORIALS

KURÝR 1 - SHOPAHOLIC NICOL

CHUTNÁ TO? KAČÍ - MY COOKING DIARY A JEJÍ NEJLEPŠÍ KUŘECÍ KŘÍDLA

ANNA SULC - PROMĚŇ MĚ!

Největší inspirace pro krásné bydlení Vše pro vaše útulné bydlení :-)

Moderní portál o bydlení, největší inspirace pro interiéry a exteriéry.